Strony

środa, 26 lutego 2014

Moje rady dla blogerek /styl pisania/

Heyka!
I tyle na temat mojej systematyczności -.- No, ale cóż... Nie mam po prostu czasu. Aham - teraz posty będę pisała w weekend i publikowała w tygodniu. Mam nadzieję, że tak będzie lepiej. Zobaczymy... I postaram się zrobić jakieś rysunkowe tutoriale :)

.....................................♥♥♥.....................................

Dzisiaj notka o moich radach dla osób piszących blogi. Tym razem będą dotyczyć stylu pisania. Jedne są oczywiste, inne trochę mniej. Zaczynamy :*

1. Nie popełniaj błędów ortograficznych!
Jeju, nie cierpię czytania tekstu, w którym jest pełno 'byków' -.- Rozumiem, jeśli raz czy dwa coś będzie źle, ale ciągle? Od razu wtedy opuszczam bloga. Jeśli nie wiesz jak coś napisać, użyj synonima. Ja tak robię i mam nadzieję, że nie znajdujecie tu zbyt wiele błędów, nie? Nie??!!! ;D

2. Ustaw czcionkę, przy której widać polskie znaki!
Brak ó, ą, ę itd. bardzo utrudnia czytanie... Na serio radzę zwrócić na to uwagę, bo przez taką głupotę można stracić czytelników ;(

3. Rób odstępy!
Według mnie o wiele lepiej się czyta, gdy na blogu jest przejrzyście. Dlatego nie bój się spacji czy entera i używaj ich dużo! Możesz też wymyślić przerywnik, oddzielając jedną treść od drugiej - widzicie te kropki z trzema serduszkami na górze? ;)

4. Nie kopiuj!
Ehhh... Co tu mówić? Kradzież tekstu z innych blogów jest po prostu żałosna - nigdy tego nie rób! Jest też drugi rodzaj kopiowania - np. z Wikipedii. Tego też nie lubię. Lepiej przeczytaj artykuł i wytłumacz własnymi słowami. Poza tym jest sposób na zobaczenie czy treść jest skopiowana. Tu macie fragment z bloga Asi:
Hejooo! ;-)
Dzisiaj jak sami pewnie zauważyliście... zmiany. Tak wiem, znowu zmiany. Może trochę za często, ale ciągle szukam czegoś co mnie zaciekawi. Ale cóż...mam nadzieję, że wreszcie znajdę coś co spodoba się zarówno mi, jak i wam. Może to już ostatnia zmiana? Nie wiem... Jeszcze będę oczywiście wszystko udoskonalać.
Widzicie?

.....................................♥♥♥....................................

Na dzisiaj to tyle. Mam nadzieję, że post spodobał się Wam i przydał ;) Nie wiem, co jeszcze dodać... To tyle ;* Byeeeee ♥



2 komentarze:

  1. Super post, tylko szkoda, że taki króciutki. ;c Z rad na pewno skorzystam, ponieważ sama prowadzę bloga. C:

    Zapraszam -> http://life-is-beautfuul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń